Microdermabrasie

Microdermabrasie is een mechanische peeling die de huid glad, zacht en jeugdig maakt door dunne laagjes van de huid gelijkmatig te verwijderen d.m.v. een diamantkop. Dit is een zachte en pijnloze peeling die niet alleen de oppervlakkige dode huidlaag verwijdert, maar ook de collageenproductie stimuleert. Hierdoor wordt de huid strakker en zachter. Vanwege haar eenvoud, effectiviteit en volledige afwezigheid van bijwerkingen is microdermabrasie op het ogenblik de meest populaire techniek voor huidverbetering wat inmiddels een bekende en beproefde techniek is. Alle huidtypen zijn geschikt voor de behandeling met microdermabrasie, ook een donkere of zwarte huid.

• Vermoeide en matte huid
  • Verstopte poriën
  • Vergrote poriën
  • Comedonen, milia en acne
  • Beginnende rimpels
  • Verouderde huid met rimpelvorming
  • Acne littekens
  • Littekenweefsel
  • lever/ouderdomsvlekken
  • Rokershuid
  • Futloze, droge en ruwe huid
  • Door zon beschadigde huid
  • Vlekkerige huid
  • Alle lichaamsdelen

Veelgestelde vragen

Is microdermabrasie goed voor je huid?

Microdermabrasie verbetert de huid

De huid vernieuwt zich dan minder snel en dode huidcellen hopen zich op. Hierdoor kan de huid er futloos en dof uitzien. Een microdermabrasie behandeling verwijdert de bovenste huidlaag en verbetert de huidstructuur.

Hoe vaak moet je microdermabrasie doen?

De Microdermabrasie-behandeling duurt vanaf 20 minuten. Afhankelijk van de huidsituatie zijn, om een goed resultaat te krijgen, minimaal 5 behandelingen met een interval van 1-2 weken noodzakelijk. Om een goede huidconditie te behouden wordt aanbevolen om de drie tot zes maanden een nabehandeling te laten doen.

Doet dermabrasie pijn?

Dode huidcellen, littekens en onzuiverheden zullen hierdoor verdwijnen en rimpeltjes zullen zichtbaar verminderen. Je zult de behandeling voelen, maar deze doet absoluut geen pijn.