Plasma lift

Plasmalift bij Sweet Laserclinic in Delft

De PLASMA IQ van Neauvia is nieuwste generatie plasmapen. Met de gepatenteerde technologie in de PLASMA IQ heeft u 4 plasma sterktes in 1 apparaat. De PLASMA IQ wordt ook wel omschreven als de PORTABLE MICRO ELECTROSURGERY device.
Naarmate de jaren voorbijgaan veranderd de huid rond de ogen. Het verliest zijn natuurlijke elasticiteit en stevigheid. De ogen lijken kleiner te worden door de overtollige huid en er ontstaan rimpels en donkere zones rondom de ogen. Dit zijn de eerste waarneembare tekenen van huidveroudering. We kunnen de tijd niet stoppen maar we kunnen wel met intelligente oplossingen een aantrekkelijke en frisse uitstraling herstellen met de PLASMA IQ.

Plasmalift met de beste apparatuur

Plasmalift, een ooglift zonder snijden

Een plasmalift kan op diverse plaatsen worden uitgevoerd, waaronder op de oogleden. Het wordt vanwege de mooie resultaten ook wel een ooglift zonder snijden genoemd. Heb je veel extra huid rondom je ogen of licht overhangende oogleden, maar wil je niet direct een chirurgische ingreep met lang herstel aangaan? Dan is een plasmalift dé behandeling voor jou.

Geniet eindelijk weer een frisse blik door middel van een eenvoudige behandeling!

Waarvoor kunnen we de plasmalift toepassen?

• Rimpels rondom de ogen
  • Rimpels rondom de mond
  • Verslapping van de boven oogleden
  • Verslapping van de onder oogleden
  • Acné littekens
  • Neuslippenplooi
  • Rimpels rondom de mond
  • Frons- denkrimpels
  • Striae van de buik
  • Halslift
  • Slaaprimpels op het decolleté

Hoe gaat een plasmalift behandeling?

Voor de behandeling begint wordt er een verdovende zalf op het behandelgebied aangebracht. Dit moet ongeveer 30 minuten inwerken. De behandeling wordt uitgevoerd met een cosmetisch apparaat, waarvan de punt van de Plasma pen vlak boven de huid wordt gehouden.

Plasma is een geïoniseerd gas dat bestaat uit elektronen en ionen, gevormd door een spanningsverschil tussen de Plasma Pen en de huid. Als je dicht genoeg met de Plasma Pen boven de huid komt, ontlaadt het dmv een microvonkje op het huidoppervlak. Dit is een heel klein, maar precies stipje in de opperhuid. De huid rond het stipje trekt samen en het weefsel krimpt waardoor het wordt strak getrokken.

Is een plasmalift pijnlijk

Een plasmalift kan als gevoelig of pijnlijk ervaren worden. We werken daarom met een verdovende crème. Dit minimaliseert het ongemak en zo is de behandeling goed en ontspannen te ondergaan. Na de behandeling kan het behandelde gebied nog gevoelig zijn. Je kunt eventueel een paracetamol innemen om dit te verhelpen.

Wanneer en hoe lang is het resultaat van een plasmalift zichtbaar?

Na ongeveer 12 weken is het eindresultaat te zien, de huid heeft dan elastine en collageen aangemaakt. Hoe lang het zichtbaar blijft is bij iedereen verschillend, maar gemiddeld zo’n twee jaar. Je kunt er voor kiezen de behandeling dan te herhalen.

Wanneer kun je beter geen plasmalift behandeling ondergaan?

In sommige gevallen is het beter een alternatieve behandeling te kiezen of om de Plaslmalift uit te stellen. Dit geldt bij:
  • Zwangerschap
  • Actieve herpes
  • Zeer zware acne
  • Fillers (in de afgelopen 2 maanden)
  • Afwijkingen oogspieren
  • HIV of Hepatitis
  • Warmte allergie (geen zonneallergie!)
  • Cortisontabletten/ zalf gebruik in de afgelopen 6 maanden
  • Kanker of auto Immuunziekte
  • Koorts/ Infectieziekten
  • Acute hart- of bloeddrukproblemen
  • Pacemaker
  • Drugs/drank in de afgelopen 24 uur
  • Operatie of bestraling in de afgelopen 14 dagen
  • Regelmatige inname van St. Janskruid
  • Huidziekte of letsel in het behandelgebied
  • Botziekte

Voor en na een plasmalift behandeling

• Na de behandeling heb je bruine puntjes op het behandelde gebied, deze blijven 5 tot 7 dagen zitten.
    Dit zijn korstjes, ze vallen er vanzelf af. Ga niet peuteren of pulken aan de korstjes, dat kan littekens veroorzaken.
  • Vermijd watercontact op de behandelde huid totdat de korstjes eraf zijn.
  • Geen make-up op de behandelde plek op de dag zelf, na 4 dagen mag camouflage worden aangebracht.
  • Er kan een lichte zwelling van het behandelde gebied ontstaan en als het behandelde gebied rond de ogen is, kunnen tijdelijk tranende ogen ontstaan.
  • 2 weken geen sauna of bezoek aan het zwembad.
  • 1-3 maanden niet in de zon, ook niet onder de zonnebank. Ook al gebruik je een SPF 50. Niet doen.
  • 1 week niet sporten.
  • Bij een ooglid behandeling gebruik een zonnebril

Nazorg :
Als ondersteuning van het resultaat is het belangrijk dat de huid goed wordt verzorgd met een hydraterende gel of creme. Je kunt hiervoor bij ons verzorgende producten aanschaffen.

Het is belangrijk dat uw huid niet wordt blootgesteld aan zonlicht. Het zonlicht waaronder UV-straling kan pigmentvlekjes veroorzaken.Als de korstjes eraf zijn kun je meermaals per dag SPF 30 aanbrengen om dit te voorkomen.

Blauwe plekjes kun je eventueel behandelen met een Arnica gel, bij zwelling  met koude kompressen en/of Aloe Vera gel. Als je last hebt van gevoeligheid kun je na de behandeling een paracetamol nemen.